Mitt foto
Njurunda, Sweden
Välkommen hem till mig och min härliga familj , här kommer du få läsa mycket om mitt stora intresse som är bakning och om vad som händer i mitt liv. Är mamma till en liten pojke på 3 år och vi bor tillsammans med pappa Martin hunden Lippe och katten Sixten i ett hus i Njurunda . Välkommen att följa oss i livet !

tisdag 26 juni 2012

Uppdatering angående Vikten!

Hej svejs på er !

Tänkte uppdatera lite hur det går med träning och kost , det går faktiskt alldeles utmärkt . Har inte stoppat i mig något godis , läsk , glass , tårta , kakor eller något annat sånt där äckligt sött på snart 2 veckor . Jag mår så himla bra , lite trött på mornarna men det blir nog så när man är ute på raska promenader på kvällarna och vaknar ganska tidigt .

Känner att det försvunnit några kilon och när jag vägde mig förra veckan hade jag gått ner 2- 3 kilon , ska väga mig imorgon för skojs skull men sen tänker jag vänta med det med risk att jag kommer bli besviken . Har fått in vanan att röra på mig mera , är smidigare och trivs med mig själv .

Har minskat lite på kolhydraterna , tar en potatis istället för tre som jag gjorde förut och jag måste säga det att jag inte gillar potatis . Kanske får i mig en halv och sen är det nog , självklart är jag medveten om att man man måste äta kolhydrater så kroppen får " bränsle " men jag mår faktiskt bättre utan dessa kolhydrater . Förut kände jag mig ploffsig och uppsvälld när jag åt det men nu är det mycket bättre . Visst är jag mer gasig nu men det blir ju så när man inför mer frukt och grönt , ni skulle bara veta vad min mage jobbar när jag är ute och vandrar ! Haha !

Var till och med in till stan och shoppade ett par jeans idag som jag aldrig trodde jag skulle få på mig så det går åt rätt håll . Men innan dom sitter precis som jag vill så ska jag gå ner mer tack !

Suget efter sötsaker kommer inte så ofta , ibland vill jag ha en burk med Ben & Jerrys och glo på en film men det är bara en tanke som kommer . Jag vet att jag blir fet och ful av ett sånt betéende så det får bli någon liten glasskula någon gång långt framöver när jag har gått ner till en vikt som jag är nöjd med .

Trodde inte att det skulle gå så här bra faktiskt , nu är det bara att fortsätta och det kan ju bara bli bättre . Positivt tänkande är det som gäller !

En liten uppdatering från mig .

Ha en bra kväll !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar