Mitt foto
Njurunda, Sweden
Välkommen hem till mig och min härliga familj , här kommer du få läsa mycket om mitt stora intresse som är bakning och om vad som händer i mitt liv. Är mamma till en liten pojke på 3 år och vi bor tillsammans med pappa Martin hunden Lippe och katten Sixten i ett hus i Njurunda . Välkommen att följa oss i livet !

måndag 18 juni 2012

Livet förändras.

Tänk att på ett ögonblick kan hela ens liv förändras totalt , det gjorde den för mig förra veckan då jag bara bestämde mig för att jag måste förändra mitt liv .

Att gå och småäta och ständigt gå i kylskåpet och skafferiet är ingen bra idé om man vill gå ner i vikt , jag hade sötsuget med mig hela dagarna och föll för frestelser som godis och kakor . Läsk hade man i huvudet när det blev helg och det vankades middag . På kvällarna skulle man unna sig choklad och annat smosk .

Idag känner jag att det bara blir bättre och bättre , visst känner jag sötsuget emellanåt men jag har märkt att det beror på att jag måste ha i mig något nyttigt mellanmål då och direkt så försvinner mitt sötsug . Jag börjar nog bli kompis med min kropp och hjärna nu och det var längesen det var så , kan bero på att man har haft mycket att göra och tänka på den senaste tiden och man har glömt bort sig själv helt enkelt . Jag har inte varit snäll mot mig själv men nu är det ändring på det .

Går promenader och äter nyttigt och inget godis och skit åker ner i min mage nu inte , det kommer bli sååå skönt när jag gått ner en massa kilon och jag kan ha kläder som passar och behöver inte må dåligt efteråt att jag inte fick på mig dom och att fläsket väller ut .

Tänk att man kan må så bra på bara några dagar !


Hoppas ni inte blir less på mitt skrivande om detta , men det är mitt nya liv och jag är stolt över mig själv som fann den rätta motivationen och glädjen i att vilja gå ner i vikt . Förut kunde det bara hålla i någon vecka och sedan var jag tillbaka på ruta ett igen men den här gången är det annorlunda ska ni veta .

Ha en bra kväll !

1 kommentar:

  1. de är bra madde, kämpa & på bara! & jag tröttnar inte på att läsa om din kost el träning, de peppar mej ännu mer då jag ser att du tränar :)

    kram kram / isa

    SvaraRadera